Haapsalun kylpylämatka

Helsingin ja Vantaan reumayhdistysten keväinen kylpylämatka suuntautuu Viron Haapsaluun! Haapsalu on viehättävä pikkukaupunki, jonka kapeat kadut, romanttiset puutalot ja pikkuinen kaupungintalo hurmaavat matkailijan. Romanttisen rantapromenadin varrella sijaitsee Viron kauneimpiin puurakennuksiin kuuluva Kuursaal ja Haapsalulle antaa leimansa myös perinteikäs kylpyläkulttuuri. Fra Mare Thalasso SPA:n tyyliin kuuluu ainutkertaisen Haapsalun merimudan, meriveden, meri-ilman ja merilevän käyttö rentoutuksissa ja hoidoissa. Thalasso-hoidot ja kauneushoitolan palvelut ovat nautinnollisia ja rentouttavia antaen samalla raikkautta ja virkistystä arkielämään. Kuntoilla ja nauttia luonnosta voit myös läheisessä Paralepan puistometsässä ja rannassa.

Reumayhdistysten kylpylämatkalla on mukana Vantaan reumayhdistyksen edustaja Marja Jormanainen.

Matka-ajankohta ja hinta:
22.-27.4.2024 (ma-la) 565 €/hlö

Hintaan sisältyy:

• laivamatkat Helsinki-Tallinna-Helsinki Viking Linellä kansipaikoin, matkatavarahyttien käyttö laivamatkojen aikana
  • menolaivamatkalla buffetbrunssi ruokajuomineen
  • bussikuljetukset Tallinna-Haapsalu-Tallinna virolaisella tilausajobussilla suomenkielisen oppaan kanssa
  • lyhyt kaupunkikierros saapumisen yhteydessä suomenkielisen oppaan kanssa, paluupäivänä retki Keila-Joan linna ja
  • vesiputous
  • majoitus jaetussa kahden hengen standard-huoneessa, Fra Mare Thalasso Spa***
  • puolihoito hotellissa: aamiaiset, saapumispäivänä illallinen, muina päivinä lounas, paluupäivän lounas retken yhteydessä
  • kylpylähoidot 4 päivänä, 2-3 hoitoa/pv, yhteensä max 11, joista 6 yksilöhoitoja, 5 ryhmähoitoja (lääkärin tai
  • sairaanhoitajan tulokonsultaatio)
  • aamusauna ja -uinti klo 8.00-10.00 ja kuntosalin käyttö klo 7.00-23.00
  • Thalasso Day Span käyttö päivittäin (3 h kerralla) aukioloaikoina
  • kylpytakin käyttö
  • sauvakävelyä ja voimistelua Thalasso-terapian perinteiden mukaan meren rannalla

Lisämaksusta:

• yhden hengen huoneen lisämaksu 130 €. Yksinmatkustavan on varattava yhden hengen huone.
  • ateriat ja hytit laivalla, kysy lisää toimistostamme

Matkaohjelma (sitoumuksetta, muutokset mahdollisia):

Laiva-aikataulu:

Helsinki - Tallinna Viking XPRS klo 10.30 – 13.00
Tallinna - Helsinki Viking XPRS klo 17.00 – 19.30

Puh. 09 2510 2080 myynti@matka-agentit.fi

Maanantai 22.4.

Helsingistä Tallinnaan Viking XPRS:llä klo 10.30 -13.00. Laiva lähtee Katajanokan terminaalista. Laivamatkan aikana
buffetbrunssi ruokajuomineen. Tallinnan satamasta matka jatkuu kohti Haapsalua. Lyhyt kierros ennen majoittumista.
Saapuminen hotelliin, majoittuminen ja illallinen.

Maanantai 23.-perjantai 26.4.

Buffetaamiainen, buffetlounas päivittäin. Aikaa nauttia lepolomasta, kylpylähoidoista sekä kauniista maisemista. Hoitovalinnat tehdään paikan päällä.

Henkilökohtaiset hoidot:
Hieronta 25 min (saatavissa enintään 3 kertaa), mutahoito, magneettihoito, magneetilaserhoito, inhalaatio, amplipulssi, yrttikylpy, porekylpy, vedenalainen hieronta, hierova tuoli ja musiikkiterapia, syvänkosteuttava parafiinihoito käsille tai
jaloille, mutakääre käsille tai jaloille, Hydro Jet -hierontasänky 20 min

Ryhmähoidot:
lääkintävoimistelu salissa 30 min., vesivoimistelu 30 min., medi jooga selälle 50 min, suolakammio, parafiinihoito,
piikkimattohoito, kelluntahoito (floatingterapia musiikilla), rentoutumishuone (SAD valoterapia ja meriteemahuone).

Lauantai 27.4.

Buffetaamiaisen jälkeen lähdetään kohti Tallinnaa. Matkalla vieraillaan Keila-Joan linnassa ja Keila-Joan vesiputouksella. Putoukselle parkkipaikalta metsäpolkua pitkin noin 200 metriä/suunta, sopii vain normaalin liikuntakyvyn omaaville. Matkan aikana kevyt lounas ennen Tallinnaan saapumista. Tallinnasta laivamatka Helsinkiin klo 17.00-19.30.

Hotelli
Fra Mare Thalasso Spa***
Ranna tee 2
Haapsalu, 90403 Viro
framare.ee
Fra Mare on monipuolinen kylpylä, jossa myös ympäristö tarjoaa erinomaiset mahdollisuudet pitää huolen terveydestään!
Hotelli on rakennettu vuosina 1997-1999 ja Thalasso-osasto on valmistunut vuonna 2006. Fra Maressa on 119 huonetta ja
kaksi kerrosta. Hotellissa on pieni kauppa, seurustelutilat, biljardisali ja lasten leikkinurkkaus. Hotelli on kokonaan
savuton. Fra Maren allasosastolta löytyy merivesiallas, jossa on erilaisia vesihierontapisteitä, vesikoski ja porekylpy.
Allasosastolla on myös lämmitetty ulkoallas 6 x 10 m sekä löyly-, höyry-, suola-, lepo- ja infrapunasauna. Standard huone
1-2 hengelle. Huoneissa 2 erillistä vuodetta (saa siirrettyä yhteen), wc, tv, puhelin ja laminaattilattia. Kaikki huoneet
sopivat myös allergisille.

TÄRKEÄÄ!

ERIKOISRUOKAVALIOT
Ilmoitathan erikoisruokavaliosta jo matkavarauksen yhteydessä! Myöhemmin tai lähempänä lähtöpäivää ilmoitetuista
erikoisruokavalioista saatetaan periä lisämaksua.

MINIMIMATKUSTAJAMÄÄRÄ
Matka edellyttää vähintään 20 matkustajaa.

MATKAEHDOT
Matkalla noudatetaan Yleisiä Matkapakettiehtoja sekä Matka-Agenttien Lisä- ja Erityisehtoja. Palvelumaksu 20 €.

RAJOITTEET
Matka ei sovellu liikuntarajoitteisille. Matkalla ei ole esteettömiä kuljetuksia eikä esteetöntä hotellia, retkillä kävellään.

VARAUKSET:

MATKA-AGENTIT, puhelin 09 2510 2080,