Liikunnallinen kuntoutus

Tarjoamme kuntouttavaa ryhmäliikuntaa yhdistyksen jäsenille sekä kaikille liikunnasta kiinnostuneille. Ensimmäisen tutustumiskerta on ilmainen, joten ota kaverikin mukaan!

Kevätkaudella ryhmäliikuntamme uudistuu ja monipuolistuu. Pääsemme vesijumppaamaan Itä-Vantaalla Hakunilan uimahallilla ja Länsi-Vantaalla Myyrmäen uimahallilla. Molempiin on hyvät kulkuyhteydet julkisilla ja autoille ilmainen parkkialue. Ryhmäliikuntatarjonnassa on myös mm. ohjattua reumaliikuntaa kuntosalilla Tikkurilan terveyskeskuksen tiloissa ja nyt myös Myyrinkodin tiloissa. Tarjoamme myös tuolijumppaa, pilatesta sekä kehonhuoltoa. Kaikki tunnit ovat kokeneiden liikunnan ammattilaisten ohjaamia ja jokainen voi muokata liikkeet itselleen sopiviksi ohjaajan opastuksella. Ryhmäliikunta-aikataulu on suunniteltu niin, että voit osallistua yhteen jumppaan, tai halutessasi jumpata kaksi jumppaa peräkkäin. Tarkemmat selosteet löydät alta.

Kevään 2024 aikana järjestettävässä jäsenkyselyssä kysytään jäsenistön toiveita ja palautetta myös liikuntaryhmistä.

Tervetuloa mukaan jumppailemaan!
Tanja Mäntyvaara

Hinnat:

• Osallistumismaksu yhdistyksen jäsenelle ensimmäiseen ryhmään on
  • Kausimaksu tuolijumppaan, kuntosaliin (reumaliikunta), kehonhuoltoon ja pilatekseen yhdistyksen jäsenelle ensimmäiseen ryhmään on 40€/ryhmä/kausi/jäsen ja sitä seuraavat ryhmät 30€/ryhmä/kausi/jäsen.

• Kausimaksu vesijumppaan yhdistyksen jäsenelle on 30 euroa/ryhmä/kausi/jäsen ja yhdistyksen kuulumattomalle 40 euroa/ryhmä/kausi/jäsen. Vesijumpan kausimaksu ei sisällä uimahallin sisäänpääsymaksua, siksi osallistujan tulee maksaa kausimaksun lisäksi uimahallin sisäänpääsymaksu. Reumaa tai muuta liikunta- ja tukielinsairautta sairastavalla henkilöllä voi olla oikeus erityisuimakorttiin 55 euron vuosi hintaan. Lisätietoa erityisuimakortista ja sen myöntämisperusteista löydät kaupungin internetsivuilta osoitteesta https://www.vantaa.fi/fi/erityisryhmien-alennuskortit

• Mikäli ryhmässä on tilaa, yhdistykseen kuulumaton henkilö voi osallistua liikuntaryhmään hintaan 50€/ryhmä/kausi.

Osallistumismaksu maksetaan heti kauden alussa yhdistyksen tilille Nordea FI85 1220 3000 2684 96.

Liikuntaryhmät:

• Tuolijumppa
  • Vesijumppa
  • Pilates
  • Kehonhuolto
  • Kuntosali (reumaliikunta)

Ilmoittautuminen:

Ilmoittautuminen liikuntaryhmiin tapahtuu ensisijaisesti alla olevan ilmoittautumislomakkeen kautta. Voit ilmoittautua liikuntarymiin myös alla olevilla tavoilla.

• Soittamalla liikunnanohjaaja Tanjalle numeroon 0413188851
  • lähettämällä sähköpostia osoitteeseen reumayhdistysvantaa@gmail.com

Ilmoittautuminen liikuntaryhmiin

Alla olevalla lomakkeella voit ilmoittautua kevään 2024 liikuntaryhmiin. Voit haluetassasi ilmoittautua yhteen tai useampaan liikuntaryhmään. Ilmoittautumistiedot ilmoitetaan liikuntaryhmän ohjaajalle.

* Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.

Liikuntaryhmien aikataulu (klikkaa kuvaa avataksesi aikataulun)

Mitä mikin liikuttaa?

TUOLIJUMPPA

Koko keholle liikettä tuolia apuna käyttäen. Tunnilla tehdään lempeitä koko kehoa avaavia sekä lihaskuntoa parantavia liikkeitä. Tuoli on tukenasi koko ajan. Lihaksille töitä jalkapohjista sormenpäihin saakka. Leppoisaa menoa pienryhmässä.

VESIJUMPPA

Vesiliikunta on nivelystävällistä ja jokaiselle sopiva liikuntamuoto, jossa vesi toimii vastuksena. Voit keventää liikkeitä hidastamalla liikkeitä tai vastaavasti lisätä tehoja nopeammalla suoritustemmolla. Veden kannattavan vaikutuksen ansiosta monet liikkeet ovat vedessä helpompia tehdä kuin kuivalla maalla.

KEHONHUOLTO

Leppoisa hyvän olon tunti, jossa tehdään rauhallisia ja lempeitä dynaamisia, koko kehoa avaavia sekä lihasjännityksiä helpottavia liikkeitä. Kaikki liikkeet ovat helppoja ja kevyitä, jotka jokainen voi tehdä itselle sopivassa tahdissa ja liikelaajuudessa. Tällä tunnilla pärjäät hyvin mukavissa, joustavissa vaatteissa ilman kenkiä, vaikka villasukissa. Tunnin jälkeen olosi on kevyt ja energinen.

PILATES

Pilates on lempeä tapa vahvistaa keskivartalon syviä lihaksia, parantaa ryhtiä, lisätä vartalon liikkuvuutta sekä opettaa liikkumaan fysiologisesti oikein. Pilatesta käytetään myös tuki- ja liikuntaelinten kuntouttamiseen. Tunti sopii kaikille ja kaiken kuntoisille. Tällä tunnilla et tarvitse kenkiä, mutta juomapullo kannattaa ottaa mukaan.

KUNTOSALI (reumaliikunta)

Tunnilla harjoitellaan kokonaisvaltaisesti kuntosalilaitteita apuna käyttäen. Liikkeillä kehitetään lihasvoimaa, tasapainoa ja liikkuvuutta, jotka yhdessä parantavat ja ylläpitävät arjen toimintakykyä sekä jaksamista. Harjoittelu tehdään ohjatusti jokaisen haasteet/rajoitteet huomioiden.