Syksyn 2018 ohjelma

Syksy 2018 tarjoaa paljon tekemistä, kurssitusta ja retkiä. Osa tiedoista saattaa päivittyä vielä elokuun aikana, joten seuraa ilmoitteluamme.

KURSSIT

Helsingin reumayhdistys järjestää kaksi kurssia, minne myös vantaalaiset reumayhdistyksen jäsenet voivat hakea osallistumispaikkaa:

• sopeutumivalmennuskurssi polymalgia rheumatica 12.9.–10.10.2018
  • sopeutumivalmennuskurssi fibromyalgiaa sairastaville 13.9.–11.10.2018

Vantaan Reumayhdistys on varannut kaksi kurssipaikkaa kummallekin kurssille. Yhdistys maksaa osallistumismaksun. Kurssisisällöt ja hakuohjeet on julkaistu huhtikuussa 2018 yhdistyksen nettisivulla.

TERVEYTTÄ JA HYVÄÄ OLOA -RUOKAKURSSI

Vantaan Reumayhdistys järjestää puolen vuoden mittaisen kurssin, missä käsitellään terveyttä edistävän ruokavalion perusaineksia.

Kurssin vetäjänä toimii laillistettu ravitsemusterapeutti, TtM Kirsi Englund.  Kurssille mahtuu 15 ensimmäiseksi ilmoittautunutta. Löydät ilmoittatumiskaavakeen yhdistyksen nettisivulta, kuten myös kurssin tarkemman sisällön.

Osallistumismaksu on 35€. Ilmoittautuminen on sitova. Jos kurssilla on tilaa, myös ystäväsi voi tulla mukaan maksettuaan 45€:n osallistumismaksun. Tosite maksusta näytetään ensimmäisellä kokoontumiskerralla.

Kurssikokontumiset: joka toinen viikko kello 17:30–19  alkaen 30.8., päättyen 20.12. + tammikuussa 2019 viimenen kokoontumiskerta, missä ynnättään kulunut puolivuotisjakso yhteen.

Paikka: yhdistyksen toimisto Talvikkitie 34, Tikkurila.

Ilmoittauminen ja kurssin tarkempi sisältö löytyy kurssiohjelman sivulta.

KULTTUURI

Vantaan Reumayhdistys järjestää teatteripäivän Savoyssa lauantaina 6.10. kello 14. Mustalaisruhtinatar on huumaava operettiklassikko täynnä polttavia tunteita ja operettikirjallisuuden rakastetuimpia melodioita, kuten “Muistathan kai”, “Rakastaa voi monta kertaa", “Heia heia in der Bergen” ja “Riemumielin rinta tahtoo”.

Päärooleissa mm.: Johanna Rusanen-Kartano / Tiina Vahevaara, Jaakko Kortekangas / Jyrki Anttila, Aki Alamikkotervo / Ville Salonen, Jouni Kokora
Ohjaus: Juulia Tapola
Lavastus: Jari Jalonen

Lippu 36€, yhdistys tarjoaa kahvit väliajalla. ​​Ennakkoilmoittautminen reumayhdistysvantaa@gmail.com

BUSSIMATKA LAHTEEN LAUANTAINA 15.9.

Pääkaupunkiseudun yhdistysten yhteinen bussiretki tehdään tällä kertaa Lahteen.

Lähtö Helsingistä Mikonkadun tilausliikennepysäkiltä klo 9.30.

Ohjelma:

• Vierailu Lahden reumayhdistyksessä, jossa ohjelmaa ja lounas.
  • Klo 13.30 vierailu Lahden TV- ja radiomuseossa.
  • Lähtö paluumatkalle klo 15.30 ja takaisin Helsingissä olemme n. klo 17.00.

Retken hinta jäsenille on 25€-

HUOM: ilmoittautuminen Espoon Reumayhdistykseen p. 040 589 4773 tai sähköpostitse toimisto@espoonreumayhdistys.fi . Ilmoittaudu viimeistään 2.9. Maksu Espoon Reumayhdistyksen tilille FI46 1112 3000 3095 07.

HEMMOTTELU

Silkkikäsi -ilta yhdistyksen jäsenille keskiviikkona 12.9. kello 17–19. . Itsenäinen ihonhoitokonsultti Sari Kuparinen hoivaa ja neuvoo käsien hoidosta. Kahvitarjoilu.

Osoite: Kauneusgalleria Pink Faires, Unikkopolku 4 C 1 (käynti sisäpihalta)
01300 Vantaa. Ennakkoilmoittautuminen 1.9. mennessä anuvihma@gmail.com.

VIERAILUT

Edunvalvonta -ilta. Tutustuminen remontoituun Eduskuntaan sekä keskustelua edunvalvonnasta. Emäntänä toimii kansanedustaja Johanna Kariniemi. Mukana on myös Vantaan sosiaali-ja terveyslautakunnan jäsen Joel Linnainmaa. Luuvalon ilmestyessä tarkka pvm ja aika on vielä auki. Seuraa Vantaan Reumayhdistyksen sivuja sekä FB-ryhmää.

VERTAISTUKIRYHMÄT

Vertaistukiryhmässä jaamme kokemuksia sekä keskustelemme vapaamuotoisesti osallistujia kiinnostavista sairauteen liittyvistä aiheista. Kokoonnumme yhdistyksen toimistolla maanantaisin 3.9., 1.10., 5.11. klo 13–14:30,

Tiedustelut: Ilona Harrila-Nurmi puh. 050 302 9228

MYYRMÄEN REUMAKERHO

Reumakerho Myyrmäen Arkissa keskiviikkoisin 13.00 – 14.30.

Ke  26.9.     Asiaa jalkojenhoidosta

Ke  17.10.   Viiden valtion visiitti- matka Välimerellä

Ke  14.11.  Tietoa vantaan sydänyhdistyksen toiminnasta

Ke   12.12.   Jutustelua joulun merkeissä

VIRIKERYHMÄ

Virikeryhmä kokoontuu Tikkurilassa, yhdistyksen toimistolla osoitteessa Talvikkitie 34.Ryhmä on vapaamuotoinen ja rento - tervetuloa mukaan! Vetäjänä toimii Helena Forssell

elokuu:  23.8. kello 14–15:30

syyskuu: 6.9.  20.09. kello 14–15:30

lokakuu: 4.10. ja 18.10  kello 14–15:30

marraskuu: 1.11. ,15.11. ja 24.11. kello 14–15:30

joulukuu: 13.12. kello 14–15:30

PÄÄKAUPUNKISEUDUN YHTEISET VERTAISRYHMÄT

Kokoontumiset Helsingin Reumayhdistyksessä. Katso tarkemmat tiedot Helsingin ja Espoon reumayhdistysten sivuilta.

KUTSU SÄÄNTÖMÄÄRÄISEEN SYYSKOKOUKSEEN

Yhdistyksen virallinen syyskokous pidetään keskiviikkona 28.11.2018. kello 17. Kokouspaikka ja osoite: yhdistyksen toimisto Talvikkitie 34, Tikkurila, Vantaa.

Kokouksen jälkeen jalkaterapeutti Hanne Raukkula luennoi aiheesta ”Jalkaterapian keinot reumapotilaille”. Kahvitarjoilu. Tervetuloa!

ELOKUU

• Virikeryhmä 23.8. kello 14–15:30 Helena Forssell
  • Syyskauden aloitus Kuusijärvellä 29.8. kevyen ulkoilun, nuotiotulen sekä LOL- LäsnäOloaLuonnossa - harjoitusten parissa. Kokoontuminen Kuusijärven parkkipaikalla kello 16. Ota mukaan mukavat kengät ja sääolosuhteiden mukaiset vaatteet. Kävelemme soratettua lenkkipolkua Kuusijärven nuotiopaikalle, matkaa on joitakin satoja metrejä. Yhdistys tarjoaa makkarat, muutoin ota reppuusi vesipullo, halutessasi kahvia tai teetä termariin ja mahdolliset eväät.
  • Terveyttä ja hyvää oloa - ryhmä kokoontuu ensimmäisen kerran 30.8 kello 17:30–19 yhdistyksen toimistolla.

SYYSKUU

• Vertaistukiryhmä 3.9. kello 13–14:30 . Ohjaaja Ilona Harrila-Nurmi.
  • Virikeryhmä 6.9. ja 20.9. kello 14–15:30 Helena Forssell
  • Hyvinvointi-ilta: Silkkikäsi -ilta Kauneusgalleriassa. Itsenäinen ihonhoitokonsultti  Sari Kuparinen hoivaa ja neuvoo käsien hoidosta. Aika keskiviikkona 12.9. kello 17–19. Osoite Kauneusgalleria Pink Fairies, Unikkopolku 4c, 01300 Vantaa. Kahvitarjoilu. Ennakkoilmoittautuminen 1.9. mennessä anuvihma@gmail.com.
  • Terveyttä ja hyvää oloa  -ruokarkurssi/ Kirsi Englund 6.9., 13.9.,20.9., 27.9.
  • Myyrmäen reumakerho Myyrmäen Arkissa 26.9. 13.00 – 14.30. Aihe: ” Asiaa jalkojenhoidosta”.

LOKAKUU

• Vertaistukiryhmä 1.10. kello 13–14:30 ohjaajana Ilona Harrila-Nurmi
  • Virikeryhmä 4.10. ja 18.10 kello 14–15:30 ohjaajana Helena Forssell
  • Teatteripäivä lauantaina 6.10. kello 14.  Mustalaisruhtinatar, Savoy teatteri liput maksavat 36€. Ennakkoilmoittatuminen 01.09.2018 mennessä.
  • Terveyttä ja hyvää oloa -ryhmä 11.10., 25.10.
  • Myyrmäen reumakerho Myyrmäen Arkissa 17.10. kello 13.00 – 14.30. Aihe: ”Viiden valtion visiitti- matka Välimerellä”.

MARRASKUU

• Vertaistukiryhmä 5.11. kello 13–14:30 Ohjaaja Ilona Harrila-Nurmi.
  • Virikeryhmä 1.11. ,15.11. ja 24.11. kello 14–15:30 Helena Forssell
  • Terveyttä ja hyvää oloa -ryhmä 8.11., 22.11.
  • Yhdistyksen virallinen syyskokous keskiviikkona 28.11.2018. kello 17 yhdistyksen toimistolla Talvikkitie 34, Tikkurila.
  • Myyrmäen reumakerho Myyrmäen Arkissa 14.11. kello 13.00 – 14.30. Aihe: ”Tietoa Vantaan sydänyhdistyksen toiminnasta”.

JOULUKUU

• Virikeryhmä 13.12. kello 14–15:30 Helena Forssell
  • Terveyttä ja hyvää oloa -ryhmä 4.12
  • Myyrmäen reumakerho Myyrmäen Arkissa 12.12. kello 13.00 – 14.30. Aihe: ”Jutustelua joulun merkeissä”.

LIIKUNNALLINEN KUNTOUTUS

Tarjoamme jäsenilleen erilaisia liikuntaryhmiä. Osallistuminen ryhmään maksaa 35€/kausi. Jos ryhmässä on tilaa, yhdistykseen kuulumaton kaveri voi osallistua liikuntaryhmään hintaan 45€. Liikuntamaksu maksetaan kauden alussa tilille Nordea FI85 1220 3000 268496.

Ilmoittatutuminen liikuntaryhmään tapahtuu paikan päällä. Ota mukaan tosite suorittamastasi liikuntamaksusta ja näytä kuitti ohjaajalle ilmoittautumisen yhteydessä.

Ryhmä toteutuu, jos maksaneita osallistujia on 10 henkilöä.

Liikunta-asioita koskevat tiedustelut: Marjatta Antila, puh.040 838 5163.

Liikuntaryhmät löytyvät täältä.